Digitalisering af

HR-processerne hos

McDonald’s

Hvordan igangsættes digitalisering?

Katrine Schelbli, HR Manager i McDonald’s, fik til opgave at digitalisere McDonald’s HR-processer. Denne digitalisering omhandlede rekrutteringen og vagtplanlægningen i McDonald’s.

Hun startede derfor en dialog med franchisetagerne for at afdække hvilke individuelle behov, de måtte have.

Efter at de forskellige behov og processer var defineret, igangsatte hun dialogen med andre firmaer i samme branche som McDonald’s. Her var det vigtigt for Katrine at hente inspiration om forskellige software leverandører, processer, HR-opgaver som kan automatiseres og meget andet.

Til sidst havde Katrine Schelbli et overblik over hendes krav og var derfor klar til at finde deres nye HR-tech leverandører.

Valget af leverandører

”Selvom man aldrig kan få opfyldt 100 % af sine ønsker, kan man komme meget tæt på. Dette oplevede jeg i dialogerne med HR Manager og Tamigo”; fortæller Katrine. ”Det stod hurtigt klart for mig, at de to leverandører ville være det bedste match til at afdække de behov og krav, som McDonald’s havde.”

Da dette var på plads, igangsatte Katrine næste dialog med begge parter. Nemlig en dialog der skulle identificere HR Managers og Tamigos evne til at sætte sig ind i McDonald’s processer og arbejdsgange. Dette blev gjort for at udvikle den mest optimale opsætning.

Katrine har fra start af set på leverandører, som kunne integreres til flere systemer. Dette er et valg McDonald’s har taget, da systemleverandører oftest er bedst til ét felt inden for HR. Altså har HR Managers og Tamigos samarbejde og integration også været én af faktorerne, som gjorde, at Katrine gik videre med de 2 leverandører.

Hun fortsætter: ”HR Manager tilbyder os en fantastisk oplevelse for vores kandidater og ivaretager hele rekrutteringsprocessen. Tamigo er eksperter inden for vagtplanlægning. Dette betyder, at McDonald’s nu har en løsning, hvor data automatisk bliver sendt imellem de to systemer. Det betyder også, at vi undgår dobbelttastning samt at HR og franchisetagerne kan fokusere på medarbejderne frem for administrativt arbejde.”

McDonald's i tal

  • 21 franchisetagere
  • 5000 medarbejdere
  • 850 ledere
  • 1500 ansættelser

Se video omkring digitaliseringen her: 

Det fremtidige samarbejde med Tamigo og HR Manager

Franchisetagerne skal anvende systemerne til dagligt. Derfor skal de også være enige om valget af leverandørerne, som skal bidrage til optimering af deres HR-processer. Katrine skulle derfor vise dem, hvorfor det var det rigtige valg. På baggrund af tidligere behovsafdækning og mulighederne mellem HR Manager og Tamigo, kunne franchisetagerne godt se, at det var det rigtige valg.

”Nu kan alle restaurantcheferne løse deres HR-opgaver simpelt og effektivt. Hvis der er noget, som de er i tvivl om, kan de benytte sig af supporten i HR Manager og Tamigo. Det gensidige samarbejdet mellem alle 3 parter fungerer i dag super godt. Vi forventer derfor at skulle bruge både HR Managers rekrutteringssystem; Talent Recruiter og Tamigos vagtplanlægningsløsning i de næste mange år”, siger Katrine og smiler.

Book tid til en demo – helt uforpligtende!