Gabriel professionaliserer sine HR-processer med intuitiv og GDPR-compliant HR-platform

Gabriel-koncernen, der har hovedsæde i Aalborg, er blandt verdens førende leverandører af møbeltekstiler og relaterede tekstile løsninger og services til verdens største møbelproducenter.

Innovation og værdiskabende samarbejde er fundamentale værdier i koncernen, og historien daterer sig helt tilbage til 1851. Gabriel beskæftiger i dag ca. 1200 medarbejdere, som er fordelt på ca. 20 afdelinger spredt ud over Europa, Nordamerika og Asien.

Læs mere om Gabriel.

Derfor valgte Gabriel HR Manager by Talentechs rekrutterings- og HR-system

For Gabriel, som forud for samarbejdet med HR Manager by Talentech, hverken havde et HR- eller rekrutteringssystem, var det særligt vigtigt at få nogle professionelle systemer, som først og fremmest var intuitive og brugervenlige for alle brugerne. Hertil skulle det være enkelt at oplære andre medarbejdere i brugen af systemerne. Herudover var det afgørende, at systemerne var 100% GDPR compliant og supporteret fra leverandørens side, så HR hurtigt kunne få hjælp, svar på spørgsmål og løse eventuelle udfordringer effektivt.

Jeg var særligt glad for de meget kompetente og ærlige svar jeg fik på mine spørgsmål helt fra starten af. Det gjorde det hele meget gennemskueligt og let at gå til. Det, der blev lovet, blev holdt.

Jeanette Horty Stenrøjl
Business Manager/HRMaster, Gabriel A/S

Medarbejdere (DK)

1200

Afdelinger

20

Brug for øget datasikkerhed og klare HR-processer til en virksomhed i vækst

Persondataforordningen, som trådte i kraft i 2018, var startskuddet til Gabriels implementering af en GDPR-compliant HR-platform. Gabriel har særligt de seneste 5-6 år vækstet betydeligt og er gået fra 75 medarbejdere til 1200 medarbejdere på bare 10 år. Derfor var der også brug for strømlinede rekrutteringsprocesser og -værktøjer, ligesom der var et klart behov for et stærkt system til håndtering af de stigende mængder medarbejderdata. Gabriel startede med HR Managers rekrutteringssystem og fik efterfølgende implementeret talent management systemet.

Implementeringsprocessen var simpelthen så professionel. HR Manager by Talentech havde fra start en rigtig god forståelse for vores forretning og de behov vi havde. Det var enormt givende for mig, da de formåede at omsætte alle dele af implementeringsforløbet til noget let forståeligt.

Jeanette Horty Stenrøjl
Business Manager/HRMaster, Gabriel A/S

Automatiserede og brugervenlige HR-processer samlet ét sted skaber stor værdi

Gabriel startede med implementering og forankring af HR Managers rekrutteringssystem. Herefter var det et naturligt step at gå videre med implementering af talent management systemet. På den måde fik Gabriel etableret en professionel HR-platform, som gjorde det muligt at håndtere alle HR-processerne ét sted.

Med den nye HR-platform blev en lang række processer, som forløb manuelt forinden lanceringen af HR-systemerne, nu automatiserede, så tidsforbruget på administrative opgaver blev reduceret markant. Hertil var brugervenligheden af HR-systemerne også afgørende, da det gjorde det nemt at komme i gang med at bruge systemerne og dermed også skabe umiddelbar værdi.

Vi har fået frigjort meget tid til andre vigtige HR-opgaver, hvilket betyder, at jeg kan arbejde mere effektivt med alle vores rekrutteringer og medarbejderdata. Det skaber stor værdi for mig som HR-ansvarlig.

Jeanette Horty Stenrøjl
Business Manager/HRMaster, Gabriel A/S

En skalerbar HR-platform der samler og effektiviserer processerne og samtidig giver HR den nødvendige kontrol

Med den samlede HR-platform har Gabriel nu fået:

  • Et godt overblik over alle HR-processer, dokumenter mm., som er samlet ét sted
  • Optimeret og automatiseret arbejdsgange med strømlinede processer, der sikrer fremdrift og styrker det interne samarbejde
  • Sikker brugerstyring der sikrer de rette dataadgange
  • Selvbetjeningsfunktionalitet, som giver HR mere tid og flere ressourcer til andre HR-opgaver
  • Rekrutteringsprocesser der gør det nemt at indkalde og sende afslag til mange kandidater på samme tid
  • Sikker og effektiv håndtering af medarbejderdata, som sikrer GDPR-compliance

En kompetent supportafdeling er guld værd

For Gabriel var det vigtigt at leverandøren af deres nye HR-systemer også tilbød kompetent support – både under og efter implementeringen af systemerne.

Den gode support betyder, at vi har et løbende samarbejde, som er med til sikre hurtige svar og dermed også hurtige løsninger. Jeg oplever en enorm lydhørhed i supporten, hvor jeg altid bliver mødt af positivitet og velvilje til at lægge den nødvendige tid i at løse og besvare de spørgsmål eller udfordringer vi har. Det er guld værd.

Jeanette Horty Stenrøjl
Business Manager/HRMaster, Gabriel A/S

Har du spørgsmål? 
Hvis du har spørgsmål eller andet, er du altid meget velkommen til at kontakte os.

KONTAKT
Lotte Overgaard
Head of Business Development
Elotte.overgaard@talentech.com
T+45 60 16 98 70

Book tid til en demo – helt uforpligtende!