En samlet HR-platform der understøtter de nye regler

By 12. december 2016Nyhedsarkiv:

Autohuset Vestergaard har været ude på markedet for at undersøge, hvilke systemer der kan imødekomme deres behov.

Autohuset Vestergaard, som er en af Danmarks absolut største autoforhandlere, forhandler og udøver autoriseret service på mere end 11 bilmærker samt har ydelser inden for lastbiler og busser.

logo autohuset-vestergaard

Det hele samlet ét sted

Det har været vigtigt for Autohuset Vestergaard at få et overblik over medarbejderdata samt de interne kompetencer – og samtidigt have alle HR-data samlet i en HR-platform.

 

Anders Jacobsen, som er ansvarlig for HR, udtaler:

“For et år siden var vi ude for at finde en udbyder, der kunne imødekomme vores behov for en samlet HR-platform. Det skulle være en platform, der kunne understøtte vores strategi og skabe rammer og struktur for alle vores medarbejderdata. Tidligere har data befundet sig enten i økonomiafdelingen eller i mapper hos de respektive ledere, men når processen først er overstået, så kan vi se frem til at have det hele samlet ét sted og under faste rammer, som gør, at vi hele tiden har overblikket i forhold til vores medarbejdere og især over de kompetencer, som de besidder.”

anders-autohuset

De nye regler – behandling af persondata

Det har været et fokus for Autohuset Vestergaard at finde HR-værktøjer, der sikrer en korrekt behandling af persondata ift. de nye regler på markedet. Her valgte de at benytte sig af HR Managers systemer; Talent Recruiter & Talent Manager, som tilbyder en samlet HR-platform. Her har Autohuset Vestergaard både valgt rekrutterings- samt HR-systemet, som sikrer, at virksomhederne opbevarer data korrekt.

“Som virksomhed vil vi gerne være på forkant med udviklingen, og da vi som bekendt inden for den nærmeste fremtid får nye regler i Danmark for behandling af persondata – hvilket for eksempel handler om, hvad vi som virksomhed må opbevare af data, samt hvordan og hvor disse data skal opbevares – så har det været meget vigtigt for os, at hele vores HR-platform er gearet til dette. Jeg tror, at de virksomheder, som ikke har denne faktor in mente, vil opleve nogle store udfordringer i fremtiden”,  siger Anders Jacobsen.

God service og kundesupport

Både før, under og efter implementering af systemerne, har Autohuset Vestergaard haft et ønske om at få en god service og support. Anders har i den forbindelse udtalt sig om følgende:

“Vi får en rigtig god behandling – og ikke mindst i forhold til hele servicedelen. Jeg føler virkelig, at de lytter til vores behov, og at de reagerer omgående på vores henvendelser. I forbindelse med de årlige opdateringer er HR Manager desuden meget omhyggelige med at fortælle os om, hvad det indebærer, samt ikke mindst lade os komme til orde i forhold til vores ønsker og behov.”

Vil du læse mere om Autohuset Vestergaards proces, kan du læse casen HER.